maanantai 2. toukokuuta 2011

Loyalty days

(Sori kieli, oon koulussa)

Amerikassa ei tunneta vappua, May day on kalentereihin merkitty, mut ei sita oikeestaan huomioida. Taalla on sellaset juhlat kun Loyalty Days (lojaalisuus paivat, eli juhlitaan lojaalina olemista Amerikalle) ja ne on huhtikuun vikalla viikolla ja lauantaina oli paraati. Mentiin mun kaverin kanssa perjantaina kattomaan kun ne julkaisi tan vuoden "kuningattaren" neljasta prinsessasta, eli ne valitsee joka vuosi 4 prinsessaa jotka on high schoolin senioreita ja sit kruunaa yhden niista kuningattareks niiden puheen perusteella, minka ne pitaa isolle yleisolle. Siella kruunausjutussa oli kaikennakosia esityksia ja mm. lauluesityksia, jossa ne laulo esim. "Ain't America beautiful" ja "God bless America" eli tosi amerikkalaista. Ja ties kuinka monta kertaa kuulin kans, ku jotkut kiitteli Vietnamin veteraaneja miten ne palveli "meidan maatamme" ja miten ne on niin lojaaleja Amerikalle tms.

Lauantaina mentiin kattomaan sita paraatia ja heti kun ensimmaiset ihmiset kaveli ohi kantaen amerikan lippua, ni kaikki laitto oman katensa sydammelleen ja ku ma en sita tehny (ei mun mielesta tunnu tarpeelliselta), ni joku nainen huusi mulle: "Show some respect!" (nayta kunnioitusta). Siina paraatissa oli kaikennakosia juttuja ja jos ootte amerikkalaisia tv ohjelmia tai leffoja kattonu, ni voitte ehka muistaa paraateja miten moni ihminen niita kattoo tien varressa ku autoja ja ihmisia menee ohi ja miljoonia amerikan lippuja joka kulmassa.

Mut oli taakin kokemus ja tosi amerikkalainen sellanen (tai stereotyyppinen ja vanhanaikainen, niinku mun hostperhe sanoo). Tassa viela muutamia kuvia noista paivista.
Mikä lippu siinä mun kaverin kädessä onkaan????

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti